בית » מחשוב ענן, ענן Google Apps, ענן טיפים ועצות

טיפ למנהל מערכת Google Apps: קבע התראות והשאר מעודכן

פורסם על ידי בתאריך 21 בספטמבר 2013 – 02:21אין תגובות

מערכת Google Apps for Business חיה בענן. מנהל המערכת עשוי למצוא את עצמו חולש על כמות גדולה של משאבים והרבה מאוד התרחשות. איך ניתן להשתלט על כל זה? מנגנון ההתראות של המערכת עומד לרשותך. השתמש בו והשאר מעודכן. הנה כך.

כל מנהל של מערכת מידע הפועלת בענן, מתמודד עם בעייה מובנית: המערכת חשופה לאינטרנט. שם היא נמצאת. ככל שהארגון המשתמש במערכת גדול יותר, כך מתנהלת במערכת יותר פעילות. המערכת צוברת עוד ועוד מידע, משתמשי המערכת משתפים את המידע בינם לבין אחרים, מנהלים אחרים מבצעים שינויים בהגדרות המערכת, ועוד ועוד התרחשויות. מנהל המערכת צריך לדעת כאשר משהו לא תקין קורה. ל- Google Apps for Business יש את הפתרון המתאים: מנגנון התראות המאפשר למנהל המערכת להשאר מעודכן בכל עת ובכל מקום. מנגנון זה זמין בכל חשבונות Google Apps for Business, ומאמר זה סוקר בקצרה את דרך הפעלתו ואופן השימוש בו.

הכנס אל מסוף הניהול המרכזי של המערכת בכתובת admin.google.com והשתמש בחשבון מנהל-על (Super Administrator) על מנת להזדהות. עם כניסתך אל ממשק הניהול, בחר בפקד הדוחות.

 

ממשק ניהול

 

לאחר שנכנסת אל ממשק הדוחות, בחר באפשרות התראות המופיעה בתחתית התפריט השמאלי. רשימת ההתראות הזמינות תופיע. רשימה זו מחולקת ל-2 חלקים עיקריים: משתמש – התראות הקשורות בשינוי סטטוס חשבונות משתמשים, והגדרות – שינויים באופן עבודת רכיבי המערכת עצמה. כל אחת מההתראות ברשימה ניתנת להפעלה או לביטול, ועבור כל התראה מופעלת ניתן לקבוע מי יקבל את ההתראה במידה והיא מתרחשת. כברירת מחדל, מנהלי על מקבלים התראות פעילות, אך ניתן לשנות הגדרה זו. קיימת אפשרות להוסיף נמענים נוספים להתראות, אך לא ניתן להוסיף משתמשים מחוץ לדומיין.

אלו הן ההתראות אשר ניתן להפעיל או לבטל:

רשימת התראות

בזמן התרחשות אירוע מנוטר, התראות נשלחות באופן מיידי אל רשימת הנמענים אשר נקבעו להם. מנגנון זה עוזר למנהלי המערכת להשאר מעודכנים ולהגיב בזמן אמת. מומלץ ליישם את האפשרויות המגוונות, וליידע גורמים שונים העוסקים בתחומים של ניהול המערכת, בפעילויות המתרחשות. כך ניתן לשמור את המערכת מאובטחת ופועלת על פי מדיניות הארגון.

 

 

תגיות: , , ,